De 20ste juni is de gelukkigste dag van het jaar. Dat is wetenschappelijk bewezen door Dr. Cliff Arnall, psycholoog aan de Cardiff University. Daarom hebben wij ons communicatiebureau June20 genoemd. Dat is een perfecte naam voor ons, omdat het de positiviteit uitstraalt waar we voor willen staan. Het is dan ook geen toeval dat we ons bij June20 hebben gespecialiseerd in Engineering Emotions. Ons motto luidt “We move brands forward by moving people.”
Om de 20ste juni op een passende manier te vieren, introduceren we op deze dag The Happiest Cookie. Het is een ludieke actie om aan te tonen dat remarketing advertenties niet altijd vervelend hoeven te zijn.
Heel wat remarketingadvertenties zijn ronduit vervelend
Iedereen kent het fenomeen van remarketingadvertenties: je zoekt bijvoorbeeld online naar een airconditioner, je accepteert de cookies van de website en boem! Je wordt dagenlang online gestalkt door airco’s. Deze online advertenties worden aangedreven door “third-party cookies” die gegevens over je surfgedrag verzamelen. Veel mensen ergeren zich aan deze advertenties, omdat de meeste merken niet creatief omspringen met remarketing. Terwijl het wel degelijk een mooie opportuniteit is voor merken, op voorwaarde dat ze het medium goed gebruiken.
The Happiest Cookie van June20 toont dat het anders kan
Met The Happiest Cookie wil June20 aantonen dat digitale remarketing met wat creativiteit en goede wil veel leuker en aangenamer kan zijn. Dankzij The Happiest Cookie hoeven mensen zich 20 dagen lang niet te ergeren aan vervelende remarketingadvertenties. Wie The Happiest Cookie van June20 accepteert, krijgt in plaats daarvan leuke animaties te zien met The Happiest Cookie in de hoofdrol. Ze willen je niets verkopen, het enige wat ze doen is zorgen voor een glimlach op je gezicht.
Grote verandering op komst voor digital
Het digitale advertentielandschap zal in de loop van het komende jaar ingrijpend veranderen. Grote digitale platformen zoals Google, Facebook, Amazon bereiden zich voor op een nieuwe realiteit zonder “third-party cookies”. Deze verandering heeft een grote impact op hoe remarketingadvertenties functioneren en hoe adverteerders datacaptatie en doelgroeptargeting aanpakken. Bij June20 zijn onze digital experts al volop bezig om zich daarop voor te bereiden.
In afwachting van minder ergernis online, zorgen we met The Happiest Cookie voor 20 dagen van geluk, fun en positiviteit op het internet. Dit leuke vooruitzicht geldt voor iedereen die The Happiest Cookie accepteert.
The Happiest Cookie: https://june20.be/the-happiest-cookie/