Skip to main content

Mollie, een van de snelst groeiende financiële dienstverleners in Europa, kondigt vandaag de integratie aan van Alma, een toonaangevende Europese speler op het gebied van gespreid betalen. Deze strategische samenwerking biedt e-commercebedrijven een krachtige stimulans voor groei en klantacquisitie.

Dankzij deze integratie kunnen webshops betalingen in 3 of 4 termijnen via Alma aanbieden, wat leidt tot betere klantervaring dankzij een intuïtief, soepel en even snel proces als een directe betaling.

Gespreid betalen: een onmisbare trend

Gespreid betalen is essentieel geworden in België. Uit het e-commerceonderzoek 2024 van Mollie blijkt dat ongeveer 14% van de Belgische consumenten regelmatig gebruikmaakt van BNPL (“Buy Now Pay Later”) en 13% dit af en toe doet. Deze cijfers benadrukken het cruciale belang van het aanbieden van gespreid betalen voor e-commercehandelaars. 

BNPL biedt klanten een betere budgetcontrole, vooral bij grote uitgaven zoals vakanties of renovaties. Binnen deze sterk groeiende markt toont Alma zich leider op het gebied van gespreid betalen, met meer dan 6,8 miljoen unieke gebruikers en meer dan 19.000 handelaren verspreid over Europa. Alma biedt consumenten een praktische en aantrekkelijke oplossing om hun uitgaven te spreiden.

Veranderend koopgedrag

De koopgewoonten van consumenten zijn veranderd, waardoor e-commercebedrijven hun strategieën moeten aanpassen om klanten aan te trekken en te behouden. Belgische consumenten geven de voorkeur aan flexibele betaalmethoden die hen meer controle geven over hun financiële situatie. Door Alma te integreren in hun betaalopties stelt Mollie e-commercehandelaars in staat om aan de veranderende verwachtingen te voldoen en concurrerend te blijven.

“We zien een groeiende vraag op de Europese markt voor betaaloplossingen die beter geïntegreerd en gebruiksvriendelijker zijn.” Ons partnerschap met Mollie biedt een unieke kans om onze internationale expansie te versnellen en tegelijkertijd in te spelen op deze vraag. Samen bieden we een oplossing die eenvoud, flexibiliteit en prestaties combineert. Deze samenwerking is een strategische stap voor Alma en opent nieuwe groeiperspectieven voor onze handelaren,” aldus Louis Chatriot, CEO en medeoprichter van Alma.

“We gebruiken nu al enkele jaren de beveiligde betaaldiensten van Mollie. Enkele maanden geleden besloten we om Mollie x Alma te integreren, wat ons meer zichtbaarheid, een groeiend aantal klanten en een hoger gemiddelde winkelmandwaarde heeft opgeleverd. We hopen dat deze samenwerking in de toekomst zal blijven groeien. Dankzij Mollie X Alma kunnen onze klanten met een gerust hart hun aankoop doen”, zegt Thomas Delanote, General Manager bij Mobistoxx. 

“Bij Mollie zijn we voortdurend op zoek naar manieren om ons dienstenaanbod te verbeteren en te diversifiëren om beter aan de behoeften van onze klanten te voldoen. De integratie van Alma in onze betalingsoplossing is een strategische stap die ons in staat stelt om flexibele en toegankelijke financieringsopties aan te bieden. Deze samenwerking benadrukt onze voortdurende inzet om de groei van onze handelaars te ondersteunen en hun klanten de optimale betaalervaringen te bieden,” legt Stefanie Richheimer, VP Benelux bij Mollie uit.  

Author IT Topics

More posts by IT Topics