Skip to main content

Mollie, een van Europa’s snelst groeiende financiële dienstverleners, breidt Mollie Terminal uit met nieuwe betaalopties om hun Belgische klanten nog beter te ondersteunen. Handelaars kunnen voortaan maaltijdcheques van EdenRed en Monizze als betaalmiddel accepteren, en binnenkort worden ook de cheques van Pluxee geïntegreerd. Daarnaast werd een handige tipfunctie toegevoegd aan Mollie Terminal. Deze innovaties versterken Mollies omnichannel-strategie en bieden ondernemers extra kansen om hun omzet te verhogen.

Mollie, Belgisch marktleider inzake online betalingen met een marktaandeel van 55%, lanceerde 2 jaar geleden Mollie Terminal waardoor het haar handelaars een geïntegreerde totaaloplossing biedt voor de verwerking en het beheer van de betalingen op hun webshop en in hun fysieke verkooppunten. Organisaties zoals Paris Londres, Odette Lunettes, Wintercircus en Opera Ballet Vlaanderen kiezen voor Mollie omdat ze belangrijke tijds- en efficiëntiewinsten kunnen realiseren door online- en in-personbetalingen te centraliseren bij één enkele provider. 

“Omdat we diverse activiteiten, producten en diensten aanbieden op verschillende locaties is het verwerken van betalingen complex,” vertelt Lore Van de Meutter, hoofd Hospitality & Publieksbeleving bij Opera Ballet Vlaanderen. “Toen we nog met drie verschillende providers werkten, spendeerden we maandelijks heel wat uren om alles correct in onze boekhouding te krijgen. Door alles bij Mollie te centraliseren kunnen we de diverse inkomsten makkelijk toewijzen en consolideren.”

Maaltijd- en voordeelcheques zijn onmisbare betaalmiddelen voor veel klanten. Vanaf nu kunnen handelaars via de Mollie Terminal ook betalingen met cheques van Edenred en Monizze accepteren. In de nabije toekomst wordt ook Pluxee nog geïntegreerd. Deze uitbreidingen bieden ondernemers de kans om een bredere doelgroep te bedienen en zo hun klantenbestand verder uit te breiden. 

Mollie introduceert ook een nieuwe tipfunctie op de Mollie Terminal, specifiek ontwikkeld voor sectoren zoals de horeca en persoonlijke dienstverlening. Met deze functie kunnen klanten eenvoudig een fooi geven als ze digitaal betalen, waardoor ze, ook als ze geen contant geld op zak hebben, hun erkenning kunnen uitdrukken. Deze innovatie zal bijdragen aan een hogere tevredenheid onder medewerkers van handelaars. Het wordt immers makkelijker om extra beloningen te ontvangen.

“Bij Mollie willen we het voor ondernemers zo makkelijk mogelijk maken om betalingen te regelen, of dat nu online of in de winkel is,” zegt Chun Kay Tang, Sales Lead Belgium bij Mollie. “Met onze omnichannel-oplossingen zorgen we ervoor dat handelaars alle betaalmogelijkheden onder één dak hebben. Door nu ook maaltijdcheques en een tipfunctie aan de Mollie Terminal toe te voegen, kunnen ze hun klanten nog beter bedienen en hun zaak verder laten groeien.”

Author IT Topics

More posts by IT Topics