Penneo-integratie nu beschikbaar in Admin-IS en Admin-Consult, na succesvolle implementatie in Adminpulse
Gent, 5 juli 2023 – Vandaag zijn wij verheugd om aan te kondigen dat de geïntegreerde oplossing van Penneo nu ook beschikbaar is in de on-premise oplossingen Admin-IS en Admin-Consult, nadat deze eerder dit jaar al met succes werd geïmplementeerd in de cloud-toepassing Adminpulse. Met deze uitbreiding kunnen gebruikers van Admin-IS en Admin-Consult profiteren van een naadloze en efficiënte documentondertekening- en beheerervaring.
Penneo is een toonaangevend platform voor digitale handtekeningen en documentbeheer, dat accountants helpt om processen te stroomlijnen, papierwerk te verminderen en de productiviteit te verhogen. Door de integratie van Penneo in Admin-IS en Admin-Consult worden klanten voorzien van een geïntegreerde en gebruiksvriendelijke oplossing voor het ondertekenen en beheren van belangrijke documenten.
Met de nieuwe integratie krijgen gebruikers van Admin-IS en Admin-Consult rechtstreeks toegang tot de functies van Penneo, waaronder:
- Digitale ondertekening: Documenten kunnen snel en rechtsgeldig digitaal worden ondertekend, met eID of ITSME, waar ondertekenaars zich ook bevinden.
- Workflow automatisering: Handtekeningen van verschillende belanghebbenden kunnen in een specifieke volgorde worden verzameld. Gebruikers houden dankzij een overzichtelijk dashboard steeds een volledig overzicht van het hele proces.
- Gegevens verzamelen: Persoonlijke gegevens zoals foto’s van identiteitsbewijzen of bankgegevens op een veilige manier en in overeenstemming met de wettelijke vereisten worden verzameld.
“We zijn verheugd om nu ook de integratie van Penneo in onze ‘on-premise’ toepassingen Admin-IS en Admin-Consult aan te kondigen”, aldus Filip Van Vlem, commercial director AdminPulse . “Onze klanten zullen profiteren van de geavanceerde functionaliteiten van Penneo, die hen in staat stellen om documenten efficiënter te beheren en te ondertekenen. Dit is een belangrijke stap in ons voortdurende streven om hoogwaardige oplossingen te bieden die aansluiten bij de behoeften van onze klanten.”
“Wij zijn van nature een SaaS-oplossing die volledig gericht is op een verwerking van de digitale handtekening in de cloud. Een integratie van Penneo in AdminPulse lag dus voor de hand. We zien echter dat sommige grote klanten nog beschikken over systemen die ze zelf beheren op servers in eigen huis. Voor hen was onze oplossing dus niet meteen bruikbaar. Intussen hebben we dat ook aangepakt en kunnen die klanten ook gebruik maken van onze oplossing,” zegt Werner Temmerman, Senior Manager bij Penneo.
Over Penneo
Penneo is een Deens bedrijf dat genoteerd is aan de Nasdaq First North Growth Market Denmark en marktleider is in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Het werd in 2014 opgericht in Kopenhagen door zes ondernemers, met als doel de rompslomp bij het ondertekenen van documenten terug te dringen. Aanvankelijk was het idee om pen en papier te vervangen door een nieuwe digitale pen, de ‘Pen-neo’. Vandaag biedt het bedrijf een ecosysteem van RegTech-oplossingen voor de automatisering van bedrijfsworkflows met betrekking tot klantonboarding (Penneo KYC) en het veilig ondertekenen en beheren van documenten (Penneo Sign). Penneo biedt bedrijven een efficiënte en goedkope tool om te voldoen aan wettelijke vereisten.